Thursday, June 2, 2011

Uniknye Kawan Aku : Hafiz

Mohd Nor Hafiz.. ni lah fist kawan yang aku kenal masa aku masuk keje untuk 1st job aku dulu... masa tu dekat SPM-TAC Sdn Bhd.

Dia tua aku 2 tahun...tapi bleh dikatakan rapat la jugak... mana taknye .. masa aku baru masuk keje dulu kitorang sama2 zero... kalo ade task yang kena settle kitorang settle sama2.. aku tolong ko.. ko tolong aku.. cam tu la perumpamaannye... perumpamaan ke tu?...

Lebih kurang 4 tahun keje sama sama boleh dikatakan dia baiklah orngnye... mulut macam pompuan.. “mulut jer ... bukan sifat...” pasal tu la kot aku bleh masuk ngn dia walaupun kami lain jantina.. kalo ngumpat2 nie dia memang dah biasa...

Aku ingat lagi dia bleh bercerita pasal satu drama bersiri kat tv  dari awal hingga akhir.. “tengok.. xke aku cakap dia mcm pompuan.. suri rumah pun belum tentu lagi bleh khatam drama tu...”

kalo ade rancangan reality tv macam AF ker.. Mentor ker.. memnag dia xkan miss.. pagi2 esoknye dia datang keje dah stanby coment bercerita pasal rancangn tu...

Hafiz jenis yang sangat x pedulikan apa orng lain nak kata.. kadang kadang kalo something benda yang segan aku nak buat pasal aku malu nak buat dia akan buat dengan tanpa segan silunye sampai aku yang tolong malu untuk dia.... itu la uniknnyer Hafiz...

Hafiz ni gempal n chubby2 skit orgnyer... Org gelar dia ‘BOBOB’ perkataan bobob tu kan menggambarkan org yang gemok...... dia xkesah malah mengiyekan aje apa yang diorng nak gelar dia.. sangt selambe manusia ini kan....

Aku ingat lagi masa motor si hafiz ni rosak.. masa tu dia duk kat bukit jelutong n aku duk kat bukit subang... jalan ke opis kami sehala...

Kalo nak tau aku ni dulu minah rempit yang sopan.. naik motor g kerja tu biasa sebab aku xde transport lain.. makanye time motor dia rosak dia mintak aku tompangkan dia.. aku no hal jer.. coz aku anggap dia mcm abang aku n merangkap kawan2.. dah dia susah kita tolong la kan...

Masa aku tumpangkan dia dah plak budak2 opis ingat aku ni gilpren dia... DIa buat muke seposen jer... aku pun xamik port sangat pasal aksi kami bukan la macam pakwe makwe... naik motor, aku yang bawak.. dia bonceng kat blakang jer... kalo mcm pakwe makwe mesti dia gentleman bawak aku.. pakai kan topi keledar aku.. haishhhh.. xde maknenyer....

Dlam dok orng bercerita macm tu pun bleh plak dia bagi idea cam nie... “Ros, aku dah piker masak –masak... apakata aku tompang ko hari hari.. duit minyak kita share.. boleh jimat...”

Aku pun jawab “Apa?,.. ko nak kena blasah ngan abang aku “ ... iye la.. mesti la abang aku akan bising kalo aku terima idea bernas dia... mau abang aku halaunye aku dari umah dia...

Dalam selamber selamber hafiz ni..tapi dia baik hati... kalo kawan dia susah dia mesti tolong... xde duit dia pinjamkan... kalo jumpa kat luar dia blanja n sebaliknye xkurang juga pow kawan2 suruh blanja dia tanpa rela...



Kalo time baik tu baik la sangat...kalo time begaduh memang selalu aku dengan dia bertekak habis habisan... masing masing nak menang.. Especially pasal keje... mana xnyer.. hafiz ni sangt selamba..kalo dia xnak buat keje simply2 jer passing keje tu kat orng lain.. Meaning aku la orgnyer..

Tapi dia bukan jenis simpan dalam hati.. bila bertekak pagi.. petang kitorng baik la balik.. mcm xde ape yang jadi...

Sekarang kitorng dah lama sangat xjumpa.. Hafiz dah dapat kerja kerajaan.. duduk plak kat kedah.. bila terkenang kan dia.. rasa rindu plak time keje dolu-dolu...

Kepada Hafiz good luck dengan keje ko.. entry nie terhasil pun pasal aku teringat masa keje dengan ko dulu.. boleh dikata dalam 100% kerja tu 85% aku fun keje ngan ko... Kalo ko baca entry aku ni aku harap ko xamik ati... pasal aku tau ko selamba... kan Hafiz kan....




To be continued.....






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...