Monday, August 8, 2011

Teh O Ais Laici

Ade la sekali aku pi la minum kat satu gerai nih ngn kawan aku.. nampak gerai tu macam biase biase jer.. alah setakat nak lepak lepak jer..

datang la dia punya waiter menjalankan tugas ambik order.. aku pun order la Teh O Ais Laici.. biasa la minuman febret aku tuh...

'Kak, kalo Teh O Ais Laici harga dia RM 6.00" kata Waiter tu kat aku..

Amboi...waiter tu siap terus terang lagi harga air tu.. hmm.. bagus.. jarang orang ambik order siap bagi harga melain kalo kita yang tanye...

'Ok lah.." aku pun ok kan aje lah.. memang la mahal bapak teh o ais laici tuh.. tapi tak per la.. sekali sekala minum mahal skit.. ( itu makna nye mood aku time ni tengah baik...rela je walau dah terasa mcm tak relevent...mungkin pasal waiter tu berterus terang pasal harga air tuh...) lagi pun tak kan aku nak tarik order balik depan orang hanya kerana RM 6.00.. dah la minum jer... alah kira cincai la...

Think positif.. aku cuba bersangka baik... aku expect air tu mahal mesti pasal dia special... aku pun terbayang la yang air tu mungkin ade10 biji buah laicinyer.. atau pun ade tambah float ker hape ke yang buat dia jadi mahal cam tu...

Air yang aku order tu pun sampai.. sangka baik aku dah bertuka jadi sangka buruk.. rupa Teh O Ais Laici aku macam air biasa jer.. dia hidang dalam gelas plastik yang biasa jer..alah yang slim tu.. aku ingat laici yang berketul ketul, sekali ais batu yang berketul ketul.. iskh memang ralat betul aku time tu.. mana tak nye laici yang dia bagi sebijik jer.... First time aku minum teh o ais laici sebijik .. selalunye paling kurang pun orang akan letak tiga bijik...

Rasa.. jangan cakap la.. rasa macam minum ais kosong.. tak balance langsung.. banyak rasa tawar dari rasa laici and teh...

Aku pikir aku nih silap haribulan ker.. nak cakap harga gula naik?.. tak...bukan nye musim perayaan...
Nak cakap pakai buah laici fresh...?.. kecut jer aku tengok macam buah laici dalam tin jugak...

Entah la.. ape nak jadi la ngan peniaga sekarang nie.. kalo rasa berniaga xde untung baik jangan meniaga.. kalo setakat nak kaut untung jer lebih sampai product tak de kuality tapi mahal baik tak payah.. alamat disumpah diseranah diorang je la hidup....

Pas ni kalo nak minum teh o ais laici buat sendiri jer la... laici 1 tin paling cikai pun baru 2ringgit lebih.. bebijik bijik boleh dapat.. makan la sampai muntah...

baru aku teringat....Patut la budak waiter tu bagi tau harga air tu siap2 supaya aku tak menyesal beli...

Macam nie la rupa teh o ais laici yang aku order tu.. sebijik jer laci dia...
To be continued....










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...