Thursday, March 3, 2011

Penanggal

Malam semalam malam khamis.. so kebanyakan chennel tv semuanya tayang citer antu.. malas nak layan aku pun buat la keje kemas rumah yang x abis2.. lagi pun ayah aidil xde rumah n aidil plak awal2 lagi dah tido...aku amik sebakul kain yang baru kering n lipat depan tv.. tv tu plak tayang la cite pasal hantu penanggal.. tajuknya "PENANGGAL". pelakon utama zizan nin and amy mastura. Sambil2 lipat kain sambil2 la usha2 tv depan mata.


Mula2 tengok intro macam biasa jer.. tapi lama lama macam best jer plak.. kesah seorg perempuan lakonan amy mastura yang menjadi hantu penanggal bersuami kan seorg bisu lakonan zizan nin. Dalam masa yang sama suaminya itu adlah tuan kepada si penanggal kerana nyawa hantu penanggal itu diletak di dalam balang dan dijaga oleh suaminya.

penduduk kampung di situ terkejut melihat razak (zizan nin) yang telah lama menghilangkan diri pulang ke kampung dengan membawa seorg isteri yang sngat cantik. disebabkan dia tahu yang isterinya itu adalah penanggal, maka dia mengambil kesempatan menggunakan isterinya untuk membalas dendam kepada org kampung yang dahulunya suka membulinya. maka satu persatu la org kampung yang didendami razak mati kena makan dengan penanggal.

bila aku tengok citer ni aku espek penanggal akan bunuh dan makan wanita yang baru lepas bersalin jer.. tapi dalam citer ni tak.. dia akn makan sape yang dia suka. laki ke pompuan.. tua muda semua dia sental... kalo wanita bersalin tu memang no 1 dia punye kegemaran la...

Satu lagi part, yang aku confius.. dalam kampung tu ade seorng bidan. dari gaya bidan tu nampak mcm terrer je ngn bab2 hantu penanggal ni.. dia boleh kenal hantu penanggal walaupun hantu penanggal tu dalam rupa manusia.. aku ingat dia la akn jadi penyelamat kampung tersebut dari hantu penanggal, tapi first2 dia jumpa hantu penanggal dia dah mati kena kokak..

last2 sekali endingnye hantu penanggal tu musnah akibat balang yang dipegang oleh suami hantu penanggal tu tadi jatuh dan pecah.. dan suaminya tu pun mati sekali akibat di kapak oleh bakal mangsa hantu penanggal tu jugak.

Dan akhirnye kain yang aku lipat dari pukul 9 malam hingga 11 malam  xjugak abis2 akibat tengok citer hantu penanggal.

MORAL : Jangan buat kerja depan TV nanti x menjadi.

To be continued....

3 comments:

  1. Dulu aku layan gak citer hantu...tapi skrg malas...bila tgok satgi nak tido malam...mulalah terbayang-bayang...seram ooo...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. nak cakap seram tu memang la seram.. tapi kalo dia best menang kena layan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...