Thursday, November 1, 2012

Garment steamer iron,

Dah lama aku brangnkan garment steamer iron nie.. Akhirnya aku dapat gak.. Hehehe..

Start aku tepikir nk pakai iron ni pasal aku ada banyak baju kosong yg licin. Paham je la kalau baju kosong berkedut susah aku nk iron.. Nak kena gosok kuat kuat..  lain la kalak baju licin tu bercorak.. Xpayah iron sarung je.. Xde sape nampak kedutnye.

Aku pun survey.. Harga sume around rm200 hingga rm500. Hmm mahal gak tu.. Tp akhirnya aku jumpa jugak yg murah.. Rm70 je.. Aku jumpa kat mudah..

Mula mula tu muskhil nak beli pasal harganya murah sangat. Iye la brg letrik murah.. Mesti jenis cokia pye..Tp pk pk blik aku decide nak beli..

1st.. Pasal iron tu murah so kalau rosak aku xralat sgt..

2nd.. Aku xpenah guna iron ni so aku takut kalau aku beli mahal mahal tp xbest tak pakai kan rugi.. Kalau best maybe next time bleh la intai intai yg brended pye.. Hehehe..

First time guna macam menyeksa kan.. Aku iron kain je berejam rejam.. Aku iron style sangkut .. Kedut kat kain tu xhilang hilang.. Kalau iron biasa just bentang n gosok la sampai hilang kedut..

Sekali rasa xpuas ati aku iron sambil lapikkan tangan kat belakang kain.. Mcm konsep iron biasa nak belapik konon.. Mula mula ok. Skali wap dia kelua melecur tangan aku.. Aduh!! Sakit tu.. Belari aku cr colgate.. Tepung ubi.. Apa apa je aku lumur kat tgn..nak bg xworse..

dengan tangan sebelah aku sambung gosok baju.. Sebelum ni aku pegang iron melintang.. Rupa rupanya kena pegang menegak.. baru wap tu kelua n tegangkan kain.. Pakai teknik menegak tu sekejap je baju aku siag beriron.. Sgt puas hati dgn hasilnya..

Tula pasal akibat xtau nk guna tangn jd mangsa.. Lain kali tgok la demo kat mana mana.. Mcm aku beli kat mudah sepatutnya bukak la youtube tengok.. Ni tak.. Main redah je.. Dah la main dengan barang letrik.. Pengajaran kat aku tu..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...