Monday, July 18, 2011

Sakit kepala aku

Hari nie aku rasa macam xde feel je nak datang keje.. Entah lah.. mungkin sebab semalamnye aku cuti.. so aku rasa macam nak cuti lagi.. agaknye pasal tu la aku kurang  feel nak berkerja..

Kalo boleh aku nak duduk umah layan astro sorang sorang.. Aidil pun aku nak anta taska jer.. semalam sehari aku jaga  dia.. huish geram aku.. mengada ngada lebih.. mentang mentang lah aku jaga dia kat rumah semuanye tak kena.. salah sikit melalak.. silap sikit melalak... last sekali kena penampar aku dua tiga das... ( cewah merungut macam tak pernah jaga anak kecik..)

Itu lah anak.. kalo dengan mak bapak dia, automatik jadi mengada lebih... macam aku mula mula jer layan kehendak dia.. kalo dah lama lama.. dapat la ubat.. Aidil nie manja sangat..  sampai semua nak kena denga cakap dia.. kalo cakap ngan ayah dia pasal perangai dia, mula ayah dia kata, 'dia tu nak adik la tuh'.. orang laki.. xde lain.. kalo rajin menjaga okla aidil nak adik berapa ramai pun.. nie tak.. lagi suka mengusik budak tu ade....pastu tinggal dia melalak lalak guling guling.. letih aku ngn peranagi 2 branak tu...

Aku risau jugak perangai aidil nie ni dibawak bawak ke taska.. aku try tanya kat taska.. aidil nie susah ke jaganyer?.. diorang cakap aidil la paling senang nak jaga.. tak macam budak lain.. dengar kata.. nak tido senang... aku pulak terkejut dengar jawapan pengasuh taska tu.. tapi tak tau la kalo diorang just nak nyedapkan hati parent so dia mention la cam tu...

Kalau betul la si Aidil boleh jaga perangai kat taska.. lega la skit aku.. itu maknanye dia memang nak kan perhatian mak bapak dia bila bersama.. Mak bapak mana yang tak sayang anak.. tapi bagi kasih sayang pun kena berbatas.. kalau ikutkan semua kehendak nanti takut spoil plak budak tu.. Siapa nak jawap? aku jugak.....

To be continued...








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...