Thursday, October 27, 2011

BZ.. BZ.. BZ...

Baru hari ni dapat masuk blog yang dah lama ditinggalkan.. sian blog aku nh.. bukan xsudi nak jengok tapi aku terlalu bz nak nengok sume nih..

Dalam banyak banyak minggu, minggu nie la yang aku rasa critikal bz... nie pun dapat curik2 masuk time rehat 2 jam kat opis coz ari ni ari jumaat.. budget pun sekejap jer...

Start dari minggu lepas lagi.. banyak betul agenda aku nak kena complete.. dengan meeting, prepare tender paper, internal audit, HR pulak mintak itu ini.. pendek kata opis pun aku dapat duk kejap jer...

Result testing menimbun aku tak dapat nak approved, certificate report pun aku simpan buat pekasam 2 3 hari baru aku sign..

Nasib baik ari Rabu ari tu cuti Deepavali.. bleh la rest sekejap.. tapi rest pun tidak dalam keadaan tenang.. teringat kerja yang melambak yang nak kena kejar due date... kadang kadang terpikir baik janagn ade cuti.. banyak skit masa nak completekan kerja...

Sebenarnya dalam masa setahun ni, minggu ni la aku rasa presure kerja yang tinggi.. sebelum nie aku datang keje, buat ape yang patut pastu balik on time.. relex kan... aku bleh handle sume keje tanpa presure.. kat rumah memang aku delete memory aku pasal kerja...

Aku rasa memang berbeza masa zaman bujang aku.. masa bujang kalo cakap pasal kerja aku memang comited.. pantang bos request keja mesti aku cuba sedaya upaya aku nak completekan.. mungkin pasal time tu aku muda lagi.. pikir nak naik pangkat kot.. hehehe... ( mana ade....)

x dinafikan aku memang selalu balik lewat time tu.. kadang2 kerja pun aku bawak balik umah untuk disiapkan... stress je roomate aku tengok aku..

Kadang2 kalo aku bosan duk umah time cuti senyap2 aku g opis sambung keje.. tengok la, kadang2 pagi... kadang2 petang.. maklum la masa tu xde boyfrend nak habiskan masa bersama.... Kalo kena time public holiday aku tak excited macam orang lain.. aku rasa cuti tu merugikan masa aku nak buat kerja...

Aku masih ingat kata kata bos aku dulu.. kalo ornag yang balik lewat masa keje nih dia tak pandang sangat.. bagi dia orng yang balik lewat nie dia x pandai manage masa.. 8 jam kat opis kena gunakan secara berkuality untuk kerja... ( meaning xde masa mengular, besembang, internet n yang seangkatan dengannye...) hmmm.. pikir pikir balik betul gak kata dia.. kalo dia x appriciate ornag yang balik lewat bertungkus lumus menyiapkan kerja untuk periuk nasik company dia baik jangan memandai balik lewat.. Start dari tu baru la aku kurang2kan balik lewat nih... tapi rasa macam tak biasa.. aku balik lewat bukan sebab nak bos pandang.. tapi sebab tanggungjawab kerja.. cepat buat cepat abis.. nak pulak kerja yang dia bagi bukan bleh siap dalam masa satu hari.. kadang2 due date push untuk spend lebih masa untuk buat... salah aku ke tu....


Bila dah kawen, minat nak keje lebih masa nie dah mula berkurangan... balik lewat bila ade benda penting jer.. kalo saje saje tu kirim salm je la... sebab utama adlah pasal dah ade keluarga.. kami suami isteri masing2 bekerja.. kat rumah je la kalo nak luang masa.. hari cuti suami aku ni kena g kerja jugak...Masa tu baru aku rasa nikmatnye cuti.. kalo boleh ari2 aku nak cuti....

Lagi kritikal bila aku dah ada anak... memang susah nak tengok aku balik lewat.. hari hari on time je balik.. bukan nye nak kejar pasal nak ambil anak kat rumah pengasuh, tapi balik awal pasal tak sabar sabar nak tengok muka anak.. hilang penat bila tengok anak aku tersengeh sengeh sambut aku balik....

budak nakal yang aku tak sabo sabo nak tengok pas balik keje...

So, mungkin tradisi zaman bujang aku xkan kembali lagi... no balik lewat lewat.. kat opis nie aku lah orang nombor  satu akan angkat beg bila dah pukul 5.15pm.. segan jugak.. tapi xkesah la.. janji kerja aku siap.. kalo aku duk lebih je dari 5.15pm, rasa macam nak menggelupur jer... tapi aku xde la kejam sanagt sampai xde compromi xbleh balik lewat langsung... kalo ade urgent tu stay jugak.. ikut keperluan la....

to be continued....












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...