Friday, September 24, 2010

7hb Oct... Selamat tinggal TOLS

Diam x diam dah masuk 5 tahun aku berkhidmad dekat TOLS tercinta nie.. teringat plak suka duka selama bekerja di sini... lebih kurang lg 2 minggu aku kat sini.. dan bila dah sampai masa aku kena tinggalkan TOLS.

Walau ape pun kenangan bersama TOLS tetap segar dalam ingatan aku.. rasa mcm baru semalam aku g interview kat spm.. 5 tahun yang lalu...berbekalkan sijil degree yang tak seberapa aku pegi temuduga yang ntah hape2 aku menjawap.. lepas jer abis interview aku rasa aku langsung xde harapan nak menjadi salah seorang ahli TOLS.

Tapi sebaliknye.. lepas beberapa minggu aku dapat call dr HR mengatakan aku di terima..
gembira sgt pasal aku dah dapat kerja dalam field yang aku blaja walaupun gj x seberapa..

bermula lah kesah hidup aku sebagai pekerja.. rasa mcm org bodoh je mula2 masuk keje.. semua benda aku xtau nak buat.. pengetahuan aku 0 untuk perkerjaan ini...nasib baik staff kat TOLS sporting2.. satu persatu aku blaja..dah akhirnya daripada seorng analyst sekarang aku memegang jawatan lab manager.. alhamdulillah.. rezki tuhan beri.. sangat ku syukuri..

Sedih.. sayu..semua perasaan ada dalam hati ini..jatuh dan bangun bersama TOLS x dapat kulupa.. bagi ku pengalaman bersama TOLS yang mematangkan aku sebagai pemimpin. Memang pengalaman ni xdpat di beli di mana2...

Disebabkan TOLS la aku mendapat peluang yang sanagt berharga. akan tetapi di sebabkan peluang itu, aku terpaksalah meninggalkan TOLS... maafkan aku TOLS, aku xmau dianggap sebagai kacang lupakan kulit.. sebagai membalas jasamu aku akan tetap memantau TOLS tapi bukan lah sebagai pekerja tetap lagi, tetapi sebagai part timer sahaja.. setiap sabtu aku akan datang monitor apa yang patut.. kepada staff yang lain, jgn la risau, aku percaya TOLS akan berkembang maju walaupun ketiadaan aku..korang sume rajin bekerja.. lagipun kekosongan jawatan aku tu boleh lah korang ambik n tunjukkan skill masing2... bila bos suka insyaallah korang akan naik pangkat.. hahhahah...

to be continued

2 comments:

  1. wakil lab mahu menyatakan..
    "KAMI MAHUKAN MANAGER LAMA..KAMI MAHUKAN KAK ROS"

    ReplyDelete
  2. Opss.. Terimalah perubahan seadanya.. Perubahan ke arah kebaikan.. HIDUP TOLS!!!!...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...