Wednesday, August 1, 2012

AinnuR kuat minum susu..

" baby nie kuat minum susu la puan"

Setiap kali aku ambik ainnur kat taska mesti pengasuh tu cakap ayat seperti di atas...

aku pun pelik.. kalo sekali dua cakap tak pe la.. ni tiap tiap ari dia express kat aku yang anak aku yang kecik tu kuat minum susu...

Bagi aku bagus la... budak kuat minum susu.. tu tandanya budak tu tak sakit.. dan nak membesar...

jenuh aku pikir.. ada maksud tersirat ke?....

nak tanye segan la plak... agaknye dia nak mintak excuse nak guna susu formula kot... supaya senang dia nak handle...

Memang tak dinafikan guna susu formula lagi senang nak handle compare to handle susu ibu..  just amik botol taruk susu taruk air dah siap.. Boleh prepare awal awal pulak tu.. Kalo susu ibu nie nk kena panaskan dulu.. Kena mcm anak aku memang penat pasal dia akan menangis sekuat hati kalo lambat dapat susu, lepas tu kena monitor pulak yang susu tu tak boleh lebh dari empat jam.. Renyah skit..

bukannye aku tak bagi.. boleh.. tapi utamakan la pakai susu badan yang aku bekalkan tu... penat tau ari ari aku kumpul buat stok...

Aku pun tak tergamak nak biarkan anak aku berlapar.. Maka memang aku akan bekalkan stok susu yang cukup untuk anak aku..aku nak yang terbaik untuk anak aku..

Sebelum aku termakan pujuk rayu pengasuh tu baik aku buat bodo aje..

Buat ayat sakit hati sikit.. "aku bayar tau upah jaga anak aku, " dalam hati je la.. Hehehe...

budak kat bawah nie kuat minum susu.. Tembam x jugak..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...