Tuesday, January 10, 2012

Kembali Normal

Alhamdulillah... Air dah start ade dah kat umah nih... lepas sudah penyeksaan menanti air yang tak kunjung tiba start dari ari rabu ari tuh...

Boleh lah aku teruskan agenda yang terbantut setelah beberapa ari yng lepas.. yang pastinya aku nk basuh baju yang menambun.. baru je semalam ingat nak bungkus semua kain kotor nak anta dobi..

Kenapa xde air ari tuh?...  yang aku tau ade keje baik pulih paip ari kat hujung simpang jalan... lama betul keje tuh sampai berhari la diorang tutup main paip... Lori air ade masuk.. tapi berebut la nak ambik air tuh...

ade satu malam tuh.. aku n famili balik dari kedai.. dalam pukul 9 malam macam tu.. nmpak la lori air masuk lebih kurang 2 km dari umah aku.. apelagi laki aku pun balik terus kumpul semua baldi nak angkut air.. lori air dah dekat la katakan...

Tunggu punya tunggu pukul 1 pagi baru lori air tu sampai kat area umah aku.. seksa betul... tu baru 3 4 hari tak de air dah tak larat nak tanggung...buatnye kalo sebulan, 2 bulan.. berbulan2.. tak ke masak...

malam semalam lagi la... sebijik lori air pun tak masuk.. bl call katanye stok air tak cukup.. presure tak kuat nak tarik air.. nasib baik la stok air amik sebelum tu cukup untuk esoknye.. kalo xde gak aku g pindah PJ la umah kakak aku sampai ade air balik...

 Punya la nak cari air..laki aku nekad pegi tadah air mesin tepi jalan.. beli pun beli la...tapi tak seberapa yang dapat... mesin tu macam nak tak nak je bagi air kat kitorang.. sakit jiwa...

Apa apa pun alhamdulillah.. keadaan kembali normal.. punye la exited samapai nak basuh kain pun update status kat facebook..

moral dari kejadian takde air nie adelah.. jangn lengah2 basuh baju.. pinggan mangkuk.. kalo time tak de air tu baru la menyesal taksempat nak buat...

To be continued....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...