Sunday, January 8, 2012

I need water

Ari yang sangat menensenkan.. boleh plak air takde kat rumah.. ari ni dah la ari ahad.. banyak agenda aku nak buat ngan rumah nih.. sekali aku tunggu air tak jugak keluar keluar...

Sebenarnye masalah air nie dah berlaku 3 4 ari yang lepas dah lagi... tapi tahap nye xde la sekritikal macam nie... start ari Rabu malam air dah mula kecik and xde.. aku tak kesah sangat la kalau malam diorang nak buat kerja and matikan saluran air... pasal rumah aku pakai tangki...

Esoknye sama jugak.. start pukul 8malam air terus xde... banyak pinggan magkuk aku tinggalkan macam tu jer... Jumaat tu ade balik tapi dalam keaadan yang sangat kecik...aku pun ambil kesempatan basuh pinggan mangkuk aku yang menambun walaupun dengan air yang kecil...

Ari Sabtu sedih...air tak de langsung.. yang tinggal cuma air tangki jer... so untuk mengelakkan penggunaan air yang berlebihan aku n famili aku decide g umah kakak aku.. jalan2.. cuti kan...ingatkan dah xde air siang  malamnye nanti ade lah kot aku expect.. tapi aku balik rumah tak de jugak.. hisshhh tension sungguh.. pakai je la air tangki yang ade... harap2 ahad air akan kembali seperti biasa.. iyela.. dah berhari hari dah face dengan problem air.. tak kan xsetle setle lagi...

Tunggu punya tunggu ari ahad air tak sampai2 jugak.. lagi la aku tension.. dengan stok kain dua ari nye tak basuh lagi... bilik air pun xcuci... memang duk umah saje je aku ari nie.. dari pagi sampai malam tunggu air tak keluar keluar.. air tangki jangan cakap la.. dah abis dah kitorang kerjakan mandi pagi tadi.. setengah jam sekali aku g singki check kot2 air dah ade.. sampai sekarang.. hampeh.. setitis pun tak keluar... stok air yang simpan pun cukup2 untuk malam nie jer...


Kalo malam nie tak keluar air gak aku ingat nak beli air mesin je la buat mandi g kerja esok pagi.. kalo x de air mesin... air mineral pun aku bantai je la... tu la orang cakap biar xde letrik.. jangan xde air.. terseksa sungguh hidup nih...

To be continued

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...