Thursday, January 26, 2012

Mood kerja... Datang lah.!!!!!

Salam Jumaat...

Hari nie hari jumaat yang agak lain macam... rasa malas jer nak buat kerja.. mengantuk semua ade... nak cakap tido lambat tak jugak.. tido macam biasa jer.. sekali sekala terjaga dikejutkan aidil tu standard... hari hari macam tuh....

Agaknya aku tak berapa nak productive sangat pasal masih dlam mood raya... cina yang raya aku plak yang terlebih lebih.. mana tak nye raya cina yang baru lepas nie tak kemana snagat.. duk kat rumah jer.. ade jugak berjalan.. tapi jalan pun pasal melayan abang ipar yang datang holiday kat kl.. kita la jadi tourist guide diorang.. Jalan plak time cuti raya cina, pepaham je la.. jem gila ya amat... pasal tu la malas nak balik kg... mesti sangkut punye lah... Rela lagi aku amik cuti hari biasa kalau nak balik kg.. baru boleh rest dengan tenang....

Selain dari abang ipar,  kakak aku dari kampung pun ade datang sambung bertandang.. dia datang pasal ade kenduri.. singgah la kejap kat rumah aku.. kalau dah orang jauh datang tak kan la nak jamu teh o aje kan.. so ajak la lunch sekali kat umah.. sebok la mengemas and  cari barang nak buat masak tengah ari... Rehat tu rehat.. tapi tak sepenuhnyer....

Start masuk opis Rabu lepas lagi rasa mals sangat nak buat kerja.. kerja sebenarnye melambak.. tapi penyakit malas nie dah menguasai diri... masuk opis pun sunyi pasal ramai yang sambung cuti sampai 1 minggu... agaknye suasana tu yang buat mood kerja tu tak datang datang...

Rasa bersalah jugak bila dah melengah macam nie.. nama makan gaji tapi buat kerja tak setara mana.. aku harap keadaan nie jangan la melarut sampai ke petang nanti...

Wahai Mood kerja.. datang la cepat.. aku dah mengantuk dah nie tunggu kau....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...