Tuesday, March 22, 2011

Ditipu ‘tunang’ hidup-hidup

Kesian bila baca metro tentang seornang wanita ditipu oleh tunangnya sebanyak rm 50000. bagi aku banyak sangat tu.. bleh buat deposit beli rumah...

Kalo aku kat tempat pompuan tu aku mesti rasa mushkil dengan ape yang dia buat. Lelaki yang tipu dia tu mengaku yang dia adlah dari kerabat diraja.. pastu berjanji akan bagi itu ini sampai macam2 mencecah jutaan ringgit..

Kalo dah duit banyak sangat sampai juta2 takkan rm50000 pun nak pinjam kat orng.. setakat rm50000 tu celah gigi dia je kalo dah kaya sanagt.. masa nak pinjam tu dia kata nak prepare untuk barang tunang and bank negara ade problem nak releasekan duit dia..  xkan xbleh nak pinjam kat sedara mara yang sekerabat dengan nye...kenapa mesti pada pompuan tu...tu yang tak logik yang mesti pompuan tu pikir sebelum bagi duit dia kat lelaki penipu tu...

Dulu aku pernah coulpe nagn sorang budak.. masa tu aku dah keje and dia blaja lagi.. selalu mintak duit kat aku.. ape hal plak aku yang kena tanggung dia..xgentelman langsung.. aku pikir kalo berterusan cam tu sampai aku kawen ngn dia masak la aku..  xbleh jadi aku mintak putus.. cewah... bunyinye macam aku ni mata duitan sangat sampai nak bekira mcm tu sekali... Tapi budak tu xde la sampai menipu mcm kes pompuan kat surat khabar tu.. tu kira dah melampau sanagt.....

Tu la taktik zaman sekarang.. nak senang cepat guna cara yang mudah... tipu orng sana tipu orng sini...mcam mana hidup nak berkat.. xbleh pikir ke semua tu...

To be continued...








2 comments:

  1. mcm mana si penipu tue nk pinjam kat saudara diee, mayb saudara dia dah taw perangai dier cam tue.. yang gurl tue tak selidik betul2 knp.. knp nk caya org 100%? takut kan zaman skunk nie org sangup bt apa-apa pasai duit.... takut la nk kawin cam nie hehe

    ReplyDelete
  2. renung renungkan la... jangan kita plak yang terkena pas ni sudah... pikir dulu sebelum buat keputusan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...