Wednesday, March 23, 2011

Kenapa Mesti Berdengki

Kadang kadang aku pening tengok sikap manusia nie.. macam macam kerenah..orang hidup sennag pun susah.. orng hidup susah pun susah... ade je yang tak puas ati.. dengki sungguh..

Aku teringat zaman muda2 aku dulu..kira pengalaman la nie.. si A suka kutuk si B.. kononnye si B ni suka menunjuk2 dalam hal kerja.. ala2 kaki kipas la kan.. ape2 kerje sume dia nak buat.. so nanti dapat la nama pujian and pangkat.. maka si A xpuas ati and selalu kutuk2 dia... kadang2 aku pikir ape yang ko dpat dengan mengutuk dia... dapt naik pangkat kah?.. dapat naik gaji kah?..  bagi aku kalo selagi dia tak kacau aku, aku xade nak heran..

Org macam si B adelah satu advantage bagi aku.. dia suka tunjuk pandai depan bos.. semua keje dia terrer buat.. so ko buat la sume nye.. bleh aku relex skit... itu la kelebihan kalo dalam 1 organisasi ade orng macam si B..

Setahu aku sikap bos ni dia akan appoint orng yang tau buat kerje je.. so sape yang tunjuk pandai dia la yang kene.. best kan jadi bos.. main arah jer...

Tapi hati2 skit dengan orng macam nie.. bila dia baik dengan bos dia bleh control bos.. peluang untuk kita berada di tempat yang tak selamat tu tinggi..Effect dia mcam2.. so kena jaga2..

To be continued...








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...