Thursday, March 17, 2011

Teringat zaman dulu2..

Tetiba aku teringat zaman masa aku blaja kat usm dulu.. time tu ade hari sukan.. macam budak sekolah plak 'ari sukan'.. bukan TOT sebenarnye..singkatan daripada Temasya Olahraga Tahunan...

Aku ade la join kawad pada ari tu... kalo tidak jgn harap la aku bleh berjemor kat padang USM tu.. kalo kat usm kalo xaktive student xbleh duduk kat asrama desasiswa, so aku pun terpaksa la merajinkan diri masuk macam2 aktiviti.. and salah satu aktiviti tu lah.. TOT...

ade satu acara.. pas baten 4 x 4 meter berganti2... acara tu disertai oleh sorang mamat nih.. nama dia WAHAB... Wahab ni kira famous la.. ramai student kenal dia.. maklumla.. orngnye hensem.. ala ala hindustan skit coz dia categori mamak.. n satu lagi kalo dia join ape2 aktiviti dia suka mencalonkan diri dia sebagai leader....sangat pandai bercakap tapi xtau la ape yang dia cakap tu berisi atau tak... Apsal aku citer pasal wahab ni panjang sangat.. dah.. dah.. lupakan dia..

ok berbalik pasal acara lari pas betten td.. bunyi je wisel si wahab pun lari.. penyokong2 dia pun support.. menjerit2 la nama wahab.. WAHAB.. WAHAB..WAHAB... bagi semangat la konon...pastu sampai je kat meter pertama dia pas kan betten tu kat sorang lagi.. yang sorang ni tak famous.. masing2 x kenal siapa la gerangan mamat tu.. terdiam sekejap penonton yang menyokong wahab tadi.. nak sokong tapi xtau nama.. tetiba tedengar ade satu suara.. suara tu jerit.. 'wei sape tu... ala bantai je la...WAHID.. LARI WAHID... apalagi terus penonton namakan pelari kedua tu dengan nama WAHID dan bersorak WAHID.. WAHID.. WAHID...... nampak sangat la main bo je nama pe pun..kesian kat mamat tu.... dan nama pemain yang seterusnye pun diorg main tibai je nama WAHUB...  dah macam tiga Abdul plak...tapi nasib baik la menang walaupun pelari tu xpepasal ade nama baru...


To be continued.....








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...