Tuesday, February 7, 2012

Cuti Cuti KL....

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Cuti 4 hari nie agak best pasal rasa macam cuti melancong plak aku... 


Alkesah.. adik ipar aku datang cuti kat kl.. diorang ni baru je kawen beberapa bulan yang lepas.. so aku pun mengalu alulah kedatangan diorang nie.. kira kl nie jadi salah satu destinasi bulan madu diorang.. mungkin?.. aku pun tak tanye betul ke tak...


Maka aktiviti kitorang penuhlah sepanjang cuti nie.. orang lain yang bercuti, aku satu family yang sakan berjalan... asalnye jadi tourist guide jer...


Bayangkan.. dah lebih kurang 6 tahun duk kat area kl nie.. masa cuti nie la aku merasa naik KL Tower.. terasa sangat cuti nie penuh pengisian.. 


Selalunye cuti duk umah kemas umah..  kalo berjalan pun terasa kepenatan.. masa tu sellu tak cukup jer.. kali nie jalan cuti cuti malaysia aku kira relex la skit.. tak rushing sangat... selain tu sempat lagi pegi ziarah abang n kakak aku kat sg buluh n petaling jaya...


Destinasi pilihan, hari Sabtu, pergi kenduri office mate aku kat Kuala Pilah... Sekali sekala jalan kat sana best gat.. tengok area kampung.. singgah Ulu Bendul segala...


Pastu adik ipar aku pun sampai.. Hari Ahad start jalan jalan ronda ronda kl termasuk lah lepak kat taman depan KLCC.. time nie ingat nak g Icity.. sekali depan Icity pun penuh air akibat hujan lebat.. jalan nak masuk pun kena tutup.. tu yang tukar plan ke kl tu..


Hari Isnin.. pagi lepak2 kat umah dulu.. kita nak bejalan xleh rushing sangat kena relex...tengah ari g Nilai3.. Bagi diorang gila skit ngan barang2 yang dijual kat situ.. laki aku pun terjebak sekali memborong.. nasib baik dia beli  barang tak banyak... petang baru la jalan g KL tower plak... agak2 2 jam duk kat atas turun g sg. buluh plak.. lepak plak umah abang ipar aku..


Last destinasi hari selasa ke putrajaya.. Sebelum diorang balik bagi la chance nak posing2 kat putrajaya tuh..  pas diorang balik aku ke umah kakak aku plak kat PJ.. lepak lagi...

Kalo bab makan nie aku rasa every time makan aku bawak ke tempat makan yang famous kat area kajang.. Cam nasik arab, Restoran ayam penyek.. Vilage View... cuma sekali je aku mask kat umah.. memang relex sungguh la time nie... Order saja.. ala bukan selalu pun sekali sekala... 

Ok.. nanti ade masa aku upload gambar yang sempat aku snap... kalo ade masa free la kan... tak sangka plak aku cuti kat tempat sendiri lagi best dari g cuti kat tempat tempat yang jauh.... 


To be continued....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...