Sunday, March 18, 2012

Akibat kurang Calsium


Mainggu lepas aku demam agak teruk.. dalam 1 minggu berkerja aku amik 2 hari MC.. 1st time buat sejarah amik MC selama stahun lebih aku berkhidmat kat tempat kerja aku nih...

Entah la.. apa yang tak kena.. aku kena demam batuk and selsema sekali gus.. dalam keaadaan mengandung aku tak berani nak makan ubat.. habis kuat pun aku amik panadol 1 bijik buat tahan sakit...

Tapi smapai tahap tak tahan sangat aku terpaksa la pergi klinik... tu yang boleh dapat MC tuh.. Dr. bagi aku ubat demam yang biasa aku dapat.. aku mushkil jugak.. 'boleh plak makan ubat cam nie.. " aku tanye dr  mintak kepastian.. dia kata ubat yang dia bagi boleh dimakan... cuma ubat yang makan sendiri tu je kena hati hati pilih takut effect kandungan...

dah dengar cam tu aku pun makan je la ubat walaupun takut takut... tu pun pasal dah tahan menganggung ketidakselesaan masa demam..

Isnin aku g klinik.. hari rabu masih tak ok.. pegi lagi klinik... Mc lagi satu hari.. punya la susah demam aku nie nak baik... so sudahnye aku rasa etul betul sihat ari jumaat...

Masa aku check dengan dokter, dokter tu pun pelik.. kenapa tak baik2 lagi.. katanya antibiotik yang dia kasi tu paling power dah... dia tanya aku, lagi la aku tak tau... bukan aku miss makan ubat pun...

Last sekali dia dapat jawapan.. katanya badan aku kurang Calsium, memang salah aku susah tak minum susu.. tapi aku makan ape pil calsium yang hospital bagi time checkup...  Dr. kata 1biji sehari Calsium yang aku ambik tu tak cukup.. aku kena ambik 4 bijik.. Ha kau.. 4 bijik...

Patut la aku rasa kekejangan jer sejak 2 menjak nie... sebelum nie aku nak makan calsium tu lebih lebih aku takut...

Makannya dan dan tu jugak la aku g cari susu ala ala anmum buat stok...  walaupun aku atau sampai bersalin pun susu tu tak kan abis....

To becontinued.....










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...