Wednesday, March 7, 2012

Penampilan......

Dah lama tak menjeguk blog nih..

tak pe..ade masa skit nie.. boleh la update sebelum sambung kerja hakiki yang lain...

Asal masuk blog cerita pasal kerja... bosan kan.. orang yang nak release tension akan jadi lebih tension kalo baca blog nie...

Diam tak diam dah masuk tujuh bulan dah aku nie.. so kena banyak berhati hati takut dah sampai masa... masa meeting tadi.. ( tengok cerita pasal kerja lagi...) office mate aku tegur.. "baby akak nie mesti perempuan kan... "

aku mengiya kan.. and tanye dia balik.. " mana ko tau baby aku nie pompuan.."

dia jawab... " sejak mengandung tengok akak nie dah berubah fesyen.. suka melaram.. compare sebelum akak mengandung dulu..'

ooo.. cam tu tu erk kalu nak tau jantina beby.....

Memang tak dinafikan aku dah ubah stail penampilan aku lebih kurang 50%... kalo dulu stail just wearing baju kurung and tudung bawal jer.. tudung express pun aku tak pakai....

sejak aku ngandung nie la baru aku ubah penampilan skit pakai baju kurung tapi pakai shawl.. tu je berubah yang lain remain the same....

bila dah start tuka uniform mengandung aku pilih long skirt... agak nye pasal tu la orng sekeliling kata aku dah berubah fesyen... padahal kalo perut dah buyung tak kan nak pakai baju kurung lagi.. ade option lain cam jubah, baju mengandung yang panjang tu.. tapi aku rasa tak boleh nak suit dengan aku.. so amik yang simple je la.. at lease long skirt ko boleh belasah pakai lepas besalin nanti....

pasal pemilihan tudung ade sebabnye... KENAPA AKU PILIH SHAWL....

1. kalo pakai shawl.. tak payah nak iron pagi pagi.... so kena cari shwal yang susah nak berkedut.. kalo korang campak dalam mesin basuh pun dia tak jadi ape...malahan cepat kering bila dijemur...

2. shawl jenis aku pilih nie bidang dia kecik and kalo dipakai tak akan nampak berbulut- bulut    kat tengkok kita... sebab ade orang yang pakai shawl yang jenis besar bila dililit rasa cam berat je kepala dia nak bawak...

3. setakat nie shawl yang aku beli sumenye bawah RM10... murah kan...

4. Kalo pakai shawl kita boleh adjust kelabuhan... dulu aku perasan.. kalu aku pakai tudung bawal mesti susah aku nak labuhkan.... nak tak nak mesti nampak singkat punyalah... kalo aku tak lilit kang ornag panggil aku ustazah plak... padahal ilmu tak setara mana... so kalo nak pakai shawl selain boleh bergaya sekali gus boleh tutup apa yang patut.. tapi kalah jugak la ngan tudung labuh.. tepuk dada tanya selera lah....

5. walaupun harga kebanyakannya bawah RM 10.00 tapi dia banyak corak... sesuai untuk dipakai dengan baju plain... nak pakai shawl kosong pun bayak and sesuai pakai ngan baju kurung corak corak..

6. kalo g mana mana shawl senang nak dapat.. melambak kedai tudung yang jual shawl...antara berkenan dengan tak berkenan jer...

7. trend zaman sekarang... mudah.. simple.. dan macam macam kekdah lilitan boleh buat.. kalo dah jemu lilit cam tu.. lilit cam nie...

Mungkin lepas ni aku akan sambung pakai shawl selagi tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas....


To be continued.....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...