Thursday, February 24, 2011

Yang ku idamkan...


Asal g je shopping mesti  mata aku melilau cari benda ni.. tapi xpenah pun jumpa... nak plak kalo jalan2 kat area barang electric.. susah betul nak dapat...

Ni la soy milk maker.. dah lama sangat aku ngidam nak kan benda ni... kalo ade sesapa yang tau plzz cite kat aku kat mana nak dapatkan benda ni...

ade gak survey dalam internet cari.. sekali jumpa mesin buat kacang soya yang besa gedabak.. nak jual rm5000.00.. xpe lah.. aku bukan nye nak buat kacang soya untuk jual kat pasa malam.. aku nak buat kacang soya buat makan family aku jer... dapat yang paling kecik yang 2 liter pun jadi la.. itu pun kalo ade spec macam gitu...

Perasaan teringan kan benda alah ni dah lama dah.. start dari masa aku pandai buat kacang soya kat umah.. kalo xsilap masa tu time sekolah menengah kot.. time tu kalo buat pun pakai blender. pastu tapis ngn kain n perah.. yang tu la yang paling azab aku nak proceed.. time rajin bleh lah.. kalo saje 2 nak makan becinta la aku kat dapur buat sorang2.. start dari situ la perasaan aku nak kan soy milk maker tu makin menebal..

ditambah plak masa aku mengandungkan si aidil.. ari2 aku buat kacang soya. tapi tu la.. letih kalo buat pakai manual ni.. lepas je seminggu aku dah xlarat aku stop buat. aku beli air soya kotak jer. tapi kalo minum air cam tu banyak bahan pengawetnye. xelok untuk kesihatan.. keluar je si aidil dia kena ekzima. org kata penyakit tu ade kaitan ngan air soya kotak yang aku minum masa mengandung kat dia.. tapi aku xtau la jauh mana kebenarannye...

Aku suka air kacang soya yang buat sendiri.. memang ade jual kat pasar malam. tapi nak dapatkan rasa yang the best tu susah sangat.. peniaga kacang soya ni main hentam je buat.. selalu yang aku kena dapat air soya yang cair.. rasa macam minum air tambah gula jer.. kira ok la lagi ade gak manis nyer.. ni yang xtahan ade yang terkena beli air soya tawar.. mentang mentang la gula mahal.. asyik nak sembelih org jer.. berkat ke meniaga cam tu... pikir la sendiri...

To be continued....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...