Thursday, February 9, 2012

Dah tak de rezeki....

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

Ntah macam mana aku boleh lupa ari nie ade meeting.. selamber jer aku amik cuti half day...

Pagi pagi rasa macam tak larat nak bangun.. so plan nak g klinik...

sebenarnyer... dari malam semalam lagi aku rasa letih semacam... ntah la macam letih nak datang period tu.. lepas magrib aku terus terbongkang atas katil... bukan tidur.. tapi rehat.. nak tido tak boleh pasal bukan waktu tido aku.. mungkin pasal aku puasa hari tu.. puasa ganti...

Bermaharaja lela la anak aku menyepahkan rumah... macam tongkah pecah dia buat.. sekejap nak air.. bagi air ditumpahkan.. pastu nak buai.. bagi buai sekejap jer masuk pastu hilang ntah kemana...
kain yang aku lipat habis disepahkan.. Lantak ko la.. sepahkan la puas puas.. nanti aku larat aku kemas sekali gus... macam tu la kalau dan main dengan budak kecik.. nak plak budak yang baru umur 2 tahun macam anak aku.. tak paham bahasa lagi...

Aku sambung jer berehat.. baring je atas katil sambil tengok anak aku menyepah... time ayah aidil balik dia  goreng nugget.. lapar la tu... Pelik.. tak kan la dia tak nampak nasik goreng yang aku goreng buat berbuka puasa tadi...

Bila ditanya dia kata dia dah buang nasik tuh.. dia tengok nasik tu lembik semacam.. bertuah betul... nasik goreng tu walaupun lembik tapi selera je aku makan tadi.. dia boleh kata dah tak elok.. lembik bukan pasal apa.. aku masak nasik tu pukul 7.00 dah dekat nak berbuka.. masak je terus masuk kuali goreng.. memang la nampak tak menarik skit pasal dia tak sejuk...


macam ni le rupa nasik goreng yang kena buang tuh...
rugi.. rugi..
 Membebel aku kat ayah aidil.. mana taknye.. kalau nasik tu ade lagi bleh aku buat makan sahur esok.. aku memang target nak puasa minggu nie.. bila lagi nak ganti... dah la aku tak larat nak masak...

Agaknye dah malas nak dengar aku bebel dia pun pujuk aku.. dia kata kalau tak larat nak masak dia beli jer makanan untuk sahur...

Nah sekali dapat la sebungkus nasik goreng yang hampir sama ngn nasi yang aku masak.. ingatkan dapat lagi grand..........


1 comment:

  1. salam kenal,

    jum join segmen di blog saya..mudah je n ada hadiah juga :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...