Monday, January 24, 2011

Buat Blog Dapat Duit

''Blog sudah menjadi popular hari ini dan barangkali ramai pengguna internet sudah mempunyai blog untuk tujuan tersendiri. Sesetengah daripadanya buat blog sekadar suka-suka , then ada juga yang serius bisnes malah mahu cari duit poket lebih. Ramai newbie bertanya adakah betul boleh buat duit dgn blog ? Actually dunia bisnes sudah berubah sejak kewujudan internet. Bagi saya bisnes kini bukan lagi dilakukan secara konvensional di realiti sahaja malah boleh buat secara online dan lebih 'bebas' ataupun lebih memudahkan jika kena caranya.'' kata-kata seorng blogger..

Aku baru tau pasal benda nie.. Sungguh aku ni ketinggalan dalam bab2 Internet nih..Patut la org ramai yang tulis blog.. Dan aku plak tulis blog sekadar suka2 jer.. kalo aku nak buat duit confirm terjejas la prestasi kerja aku pasal  kalo aku mengadap blog jer  confirm kerja aku xjadi.. nak duit punye pasal kan.. kena la concentrate cari bahan menarik publish dalam blog.. baru la org bukak.. n bila org bukak duit pun masyukk... ala benda ni mcm facebook la.. ketagih.. tiap2 minit nak kena bukak fb nak tengok berapa ramai org respond ngn update status kita... nak buat tu boleh.. tapi kena la pandai bahagi masa dan itu bukan la jenis aku.. kalo aku buat sesuatu aku akan concentrate kat situ je la.. so sekrang aku ade pekerjaan nak kena concentrate..  memang xlayak la aku nak terlibat dengan jana income jadi blogger sepenuh masa...

To be continued....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...