Thursday, January 13, 2011

Cari Rumah Sewa

Hari ni rasa macam kepenatan skit.. mana tak nye aku run sample acid sorang2 sebanyak 34 samples.. xpenah2 aku merajinkan diri sebegitu rupa.. bukan ape.. aku rimas tengok sample yang melambak kat lab tu.. dah cecah 200 lebih dah.. Alhamdulillah lepas abis semua test td aku check tinggal lagi 141 sample lg yang pending...itu semua hasil usaha aku dan Razi

Lepas run sample aku masuk office approve result plak.. ada la dalam 10 jobs semua.. dah settle semua baru la aku berangkat balik..Ayah Aidil dah siap tunggu kat depan... macam biasa kena ambik aidil dulu dekat taska.. berita yang sama hampir setiap ari aku dengar dari pengasuh aidil ialah  “aidil mengamuk ari nie”l.. hmm.. no comment... aku xbleh buat pe.. harap2 dia boleh berubah dalam seminggu dua lagi...

On the way balik aku tengok bukan main jem lagi.. ade xcident agaknya.. panjang giler plak tu jemnyer.. Ayah Aidil pun suggest something... “apakata kita g survey rumah sewa.. kalo dapat cepat bleh pindah cepat”..  aku pun setuju aje la.. kitorg pun pergi la menuju ke area Desa Pinggiran Putra.. aku agak berkenan dekat tempat tu pasal tempat dia tenang jer.. memang la jauh skit dari centre tapi   xpe.. janji selesa.. lagipun kalo duduk kat situ aku pegi keje xkena tol.. dah jimat banyak la tu..

Memang best best rumah kat situ.. aku xkesah sangat rumah mcm mana pun.. janji ade tanah skit pun jadi la.. pasal aku plan aku nak buat kebun kecik kat tepi rumah.. seronok kalo dapat makan sayur yang kita tanam sendiri... hehehe.. mcm la rajin sangat.. berangan je lebih...
Kitorg Nampak banyak rumah yang kosong.. tapi xde plak diorg letak  iklannak sewa rumah.. agaknya itu syle org kat situ kot.. pada aku kalo xletak  mcm mana org nak tau.. ataupun diorg ni lebih suka letak iklan kat mudah.com..  disebabkan xde iklan or signboard aku terpaksa la buat2 ringan mulut Tanya org2 yang lalu lalang kat tepi2 tu.. sekali Tanya aku dapat banyak contact org yang nak sewakan rumah.. memang berkesan.. patut la org cakap.. malu bertanya sesat jalan.. kalo xmalu ini la hasinyal.. byak info kita dapat.. nak plak org Malaysia ni sepatah kita Tanya bepatah patah dia menjawap.

Ayah aidil pun dapat je no phone t uterus dia call.. mcm2 jawapan kitorg dapat.. dah ade org duduk la.. nak renovate rumah dulu la.. nak sewa 3 bulan lagi la..... hmm nampaknye xde rezki kami lagi nak dapat rumah... 

Aku plan hari sabtu ni aku nak ajak ayah aidil pegi survey lagi.. tu pun kalo dia free la...

To be continued...................


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...