Saturday, January 22, 2011

Wah wah wah... anak teruna aku nie....

Hari Jumaat lepas tepat je pukul 5 petang aku klua dari opis..biasa la dah masuk mode cuti, xkuasa aku nak stay lama lama kat situ.. memang la keje banyak, tapi kalo dilayan sampai bila2 pun x abis..

Memandangkan ayah aidil xsampai lagi, aku pegi la jemput aidil kat taska dia.. best news dari taska, Aidil dah boleh adapt kat situ.. dah x mengamok dah.. ini gara2 kain batik azimat dia latu..

Macam biasa aku tunggu ayah aidil dalam kete.. kira senang skit.. nt bila ayah aidil sampai terus je jalan.. kalo nak tunggu dalam opis nak kena turun naik plak.. Si aidil ni plak xtekira buasnye.. memanjat sana memanjat sini.. kira kete aku tu dah jadi tempat main pondok2 dia dah..  mainan dia sana sini sepah.. xbleh la aku nak ngaku aku ni singgle lagi sedangkan dah jadi mak budak dek mainan dia yang merata2 dalam kete tu...

Sume benda nak diusiknye.. sekejap picit radio.. dari channel hot.fm dah jadi channel tamil.. cina...sume ade.. nasib chennel siam xdapat coverage... kalo tak layan jela ape yang dia picit... dari radio pergi ke lampu plak.. dia panjat kusyen kete tu.. aku yang gayat.. takut dia jatuh.. fuh penat sungguh melayan budak ni.. nasib baik la ko anak aku dan yang pastinya bukan anakonda...

Agak2 dah jemu main picit2 lmpu, dia nampak reben ayah dia.. pelan2 dia ubah lokasi ambik reben tu.. macam biasa aku sebagai mak dia larang dia,., xbg main benda2 mcm tu.. tapi peduli hape dia.. bukan dia paham pun..janji dia seronok.. risau aku kang tepatah plak reben tu.. xpasal2 ayah aidil mintak ganti kat aku...
Mangsa : Reben Ayah Aidil
Mangsa : Reben Ayah Aidil
Lagak macam la pandai sangat.. dia pakai reben tu pun senget benget.. soronok plak tengok gelagat dia pakai reben tu.. tau plak dia reben tu pakai kat mana.. ni mesti dia perati ayah dia n dia pun tiru... aku tolong dia pakaikan.. wah.. dah xnak bukak2 la plak... sukati ko la aidil.. kang ambik kang menjerit histeria  xlarat plak nak denga..

Keperasanan aidil terserlah. Dia ingat dia habis hensem pakai reben tu

Hasil kejadian ari jumaat tu aku pun bawak la aidil g kedai mainan.. objektive utama adalah beli spek mata kanak2 untuk si aidil..kalo xbuat mcm tu reben ayah aidil akan menjadi mangsa lagi.. dapat je  spek mata tu memang dah xnak bukak2 dah.. kemana2 pun dia pakai jer.. anak aku ni.. baru stahun dah pandai nak begaya.. benda2 macam tu cepat je ko dapat ye aidil.. mak bapak dia la nanti pokai nak kena jaga maintenance dia... xpe la kecik lagi.. bleh la layan.. nanti dah besa dah reti bahasa, jgn harap ler...
Aidil dah dapat ape yang diidamkan
Ni kena possing maut sikit


'Mama, hensem x aidil'
Play time...Salah satu mainan aidil yang wajib main dalam kete

Control Macho.. time minum susu pun spek xnak bukak..
  To be continued.......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...