Monday, April 18, 2011

Jalan Jalan...

Hari Sabtu lepas plan g  kenduri kat tapah.. kul 10pg betolak dari rumah... hujan xberenti renti sepanjang jalan nak ke tapah tu..sekali rumah kendurinye xjumpa2 gara2 ayah aidil xbawak map.. maka balik la kami sekeluarga...


masa nak balik ternampak sign board Cameron higland.. hmm ape lagi.. " ayah sayur kat umah dah habis la.. jom g cameron higland..beli sayur" suggest aku kat ayah aidil... ayah aidil pun on.. xkan jalan jauh sesaje je kan.. mesti kena ade pengisian...

jalan punye jalan maka sampai la kami kat destinasi yang di tuju... 1 jam jugak la nak mendaki bukit tu..family aku memang cam ni.. kalo g cameron highland xpenah tido sana pun.. just singgah2 jer.. tu pun dalam category x dirancang...

bukan main lagi budak ni kalo dapat posing

1st singgah dekat kebun teh..aku x ingat la nama kebun tu apa.. alah just nak tangkap gambar jer..

dekat kebun tu lepak2 kejap makan kek n minum teh.. harga teh dia jangan cakap la.. just order 2 potong kek n 2 gelas teh o.. kena sampai rm 14.. fuh.. harga kek coklat rm4..ok la standard price...harga teh saje rm 3 segelas..  dah dekat sama dengan harga kek plak.. ape yang specialnye aku tak tau.. kalo ikut rasa.. same jer macam teh yang aku bacuh kat umah aku..laki aku kata mungkin teh tu fresh pasal tu la mahal... kalo dia terus petik n bancuh hijau hijau tu logik la nak dipanggil fresh,.. ni nak kena jemur kering dulu baru bleh jadi tehnyer...fresh amendenye kalo cam tu... kalo aku order teh tarik agaknye berapa la dia caj erk???....

try la.. sedap kek tu...



Whatever..sekali sekala xper... adat la pegi melancong.. baya jer brapa yang kena.. at least kitorng g situ berbaloi dapat menikmati pemandangan yang indah saujana mata memandang... itu la yang paling mahal bagi aku...( so don't bebel bebel)

si aidil ni... xlarat aku nak keja dia....

Macam biasa aidil ngan mama dia...



org  nak makan dia pun sebok nak makan

So sambung jalan2 lagi... sampai satu tempat aku nampak macam pasa malam coz ramai orang open table menjual barang macam2..  kitorng benti situ n jalan2 sekitar pasar tu.. panjang jugak.. xbanyak beza pun nagn pasa malam kat kl.. extranye diorng banyak menjual sayuran.. strawberry.. bunga n cactus... aku pun memborong kat situ jer la...







memandangkan hari pun dah pukul 5.30 kitorng decide untuk balik.. iye la.. nak turun balik lewat takut coz gelap dalam hutan... bahaya... nak turun kat simpang pulai jauh.. nak kena patah balik lak..lagi pun ape yang aku aim dah dapat..

So last destinasi kitorng kat lata iskandar.. cewah sempat lagi coz kitorang sampai pun dalam kul 6.30 cam tu.. xde mandi manda just tangkap gambar jer..



buat kenang kenangan...




Hasilnye sampai kat umah ade la dlam kul 9.30 malam.. penat?  jagan cakap la...nasib baik esok ari ahad... boleh sambung rest....


 To be continued....





   

1 comment:

  1. air memang mahal...depa banyak untung kat air lah...sebab tu kalau makan kat secret recipe ke atau kat tempat exclusive ke..aku n husband order kek jer...pastu minum sky juice...huhu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...