Monday, April 11, 2011

Kedai makan

Menarik jugak Hot fm pagi ni dalam ruanagn hot chat  citer pasal kedai makan.. Ramai caller call citer pasal pengalaman diorang kat kedai makan..

Tajuk tu adelah rentetan dari tajuk surat khabar yang citer pasal pelanggan yang makan ikan patin tapi kena caj sampai rm13 ribu...

So macam2 citer yang keluar.. ade yang citer pasak rubber bend dalam makanan la.. service kedai makan lambat la n macam2 lagi la yang menarik...

Macam biasa sebelum masuk opis aku n ayah aidil g breakfast dulu kat kedai.. biasa la.. kat umah xsempat nak prepare makanan coz xde masa n xde sumber makanan yang disimpan untuk sarapan.. ( padahal nak cover yang ko tu yang malas nak masak) ikutkan aku bukan jenis makan pagi.. tapi sebab ayah aidil jenis makan pagi aku terbiasa makan jugak..

So aku pun beli la sepinggan mi n segelas kopi ais.. baru je aku nak sedut air tu aku nampak ade lipas kecik dalam gelas tu tengah tekapai kapai nak kluar dari gelas.. iskh.. terus xjadi nak minum..

Aku bawak minuman tadi ke tuan kedai mintak tuka.. dia mintak maaf n dia kata mungkin lipas tu datang dari ais ketul yang dia beli dari pembekal ais..

Aku malas nak cakap banyak.. aku cakap xpe.. just ganti je la air aku tu.. aku bukan nak cari gaduh pun...aku pun faham adat org meniaga main lebih kurang jer kalo prepare makanan... aku pulangkan air tu just nak bagitau yang dia kena jaga kebersihan makanan dia..

Walaupun aku dapat minuman baru tapi tekak aku dah rasa loya nak telan minuman tu.. makanan yang beli  pun jadi mangsa xjadi nak jamah coz aku masih teringat lipas yang terkapai2 dalam gelas tu... kalo minuman ade lipas, makanan pun mesti effeck sekali...

Hmm.. bila dipikir pikir balik macam x logik jer kalo lipas tu datang dari pembekal ais.. lipas mesti mati kalo dia duk lama dlm ais... kesian kat orng jual ais tu yang dipersalahkan.. Ni mesti gerai dia yang tak bersih.. lipas tu fresh lagi siap berhempas pulas nak kluar dari gelas minuman tu...

So aku rasa ari ni ari terakhir aku ke kedai makan tu...tak terkilan sangat coz makanan dia pun xsesedap mana.. just bleh lepas tekak jer...

Baru je aku dengar citer pasal kerenah kedai makan.. sekarang aku pulak yang  terkena......


To be continued........






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...