Thursday, April 21, 2011

Pelanggan bertuah....

Last time aku ade cite pasal aku ngamuk kat budak astro coz dia promote additional chennel kat aku pastu bila aku dah amik n time aku nak tutup chenel tu dia lengah2kan...

Tadi aku dapat call lagi dari astro, pun nak buat promotion tambah chennel.. biasa la..

Dia call aku time aku tengah break.. aku angkat phone ingat kot ade customer ke sape ke ade benda penting nak tanye.. rupa rupanya panggilan tak diundang nak buat promosi...

Dah aku terangkat aku pun layan jer la dengar explaination dia..dia kata aku pelanggan bertuah  dapat pakej murah untuk chennel istimewa...so aku bagi dia peluang buat promotion.. punye la laju dia explain pasal chennel movie yang hanya rm 9.00 sebulan.. ala ala astro first la.. tapi movie dia macam2 jenis ade... dia la kata... setiap kali dia explain aku selangkan jawap  'okay...okay' tanda aku faham ape yang dia citer....
 

dah abis dia bla bla bla denagn aku pastu dia terus kata ' so, cik saya aktivekan ye chennel ni petang karang pukul 4 cik dah boleh tengok..'.. eh mamat nie.. main sondol je ko nak aktive xmenyabo nyabo...

aku pun cakap.. ' awak nak buat pe nie.. nak activekan account saya ker?'

'iyela.. tadi cik kata ok...'

angin aku pun start la naik bila  dia jawab macam tu...

'bila masa plak saya kata awak boleh aktive kan chennel nie... saya kata okay tu tanda saya faham coz awak menerang kat saya..bukan saya setuju.. nasib baik saya denga bijik butir apa yang awak cakap.. kalo saya xberapa denga n main okay jer terus awak aktive kan sape nak tanggung baya nanti..'

'tu la.. saya dah cakap chennel ni murah jer...cik hanya perlu tambah rm9.00 jer bulan2...cik pun dah dengar kan semua pejelasan saya....sebab tu saya tanye tadi boleh ke tak.. cik kata boleh..'' gaya cakap agak sedikit kasar

eh.. melawan plak mamat nie..xde perkataan boleh pun keluar dari mulut aku.. aku just ckp okey jer.. kan berbeza tu... magik betul kalo aku ckap lain keluar perkataan lain...

'macam ni la.. tadi awak kata awak dah explain semua.. so apa extra caj yang saya kena baya kalo saya amik chennel nie...'

''xde caj cik'

'kalo saya dah ambik and decide nak tamatkan chennel tu  xde kena pape caj ker?..tax macam mana plak xcover sekali ker?'

'yang itu kena la cik'

'awak kata awk dah explain semua tapi tang tu awak tak terang pun kat saya....kalo macam tu sya kena baya lebih dari rm 9.00 tau... macam  ni la kalo saya nak nanti saya call astro.. xpayah tunggu jadi pelanggan bertuah...'

baik la cik terima kasih' terus dia letak tepon...  xde salam xde maaf xde terima kasih ke hape...

bengong la mamat nie... dah orng xnak main rude cam tu jer layan pelanggan dia...

apa? salah ke aku cakap cam tu kat dia....bukan nye aku sengaja nak bertekak dengan dia.. aku just nak benda tu clear jer.. supaya bila dapat bil nt xde la aku melompat......


To be continued......................







   

1 comment:

  1. huh!! main kasar mamat astro tuhh!!! klu aku, dah lame aku maki hamun....(astaga..)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...