Wednesday, April 27, 2011

Benda yang kurang aku nak buat time bloging...

Aku xnafikan yang aku start berbloging nie setelah aku bertukar kerja.. disebabkan tempat kerja aku xbleh connect ngn facebook maka aku ubah cite rasa aku kat blogspot.. so far okey la..

Aku tengok blog org lain bukan main lagi aktive.. hari 2 update entry.. tapi aku ni malas.. entry aku adalah betukar dalam 3 kali seminggu.. ikut mood aku...

Apa yang kurang aku buat time bloging?

Perkataan...

time bloging aku malas nak taip complete setiap perkataan.. contoh  perkataan 'tidak boleh'.. confirm aku akan taip 'xbleh'.. terpengaruh ngan bahasa sms kononnyer... memang kuat sekali technologi sekarang.. semuanya mengajar orang jadi pemalas.. (aku jer yang terpengaruh.. org lain tak kot..)

Picture..

kalo nak menarik perhatian pembaca kita akn letak gambar2 yang updated kan.. tapi aku jenis yang suke menaip jer .. kalo nak upload gambar tu bercinta jer rasanya.. so kepada bloger bloger jangan jadi cam aku.. karang org xnak baca entri korang..  tapi pada pendapat aku bila kita berblogging yang penting apa yang kita nak sampaikan.. kalo ade gambar tu kira bonus la org akan tertarik pada blog kita...

entry terkini..

kalo aku buat entry aku kurang nak masukkan entry yang terkini.. contohnye kalo kejadian tu berlaku semalam tunggu la tiga minggu depan baru aku masukkan.. entah la kenapa..kadang2 idea yang ade aku simpan jer dulu.. mungkin masa tak mengizinkan kot untuk aku mengadap pc lama2..

Penggunaan Bahasa Malaysia yang betul..

aku prefer guna bahasa pasar dan rojak jer time blogging.. pasal itu adelah datangnye dari diri aku sendiri.. apa yang aku fikir.. aku rasa.. semuanya aku luah dalam blog sama macam aapa yang aku terfikir dalam kepala otak aku.. nak guna bahasa bunga2 tu aku rasa bukan aku la kot..jangan kata frasa ayat  yang tunggang langgang, peraturan bina ayat pun xbetul.. Penggunaan titik, koma, dan sebagainya semuanya aku langgar jer..  penggunaan bahasa malayu yang betul hanya digunakan time aku buat exam bahasa melayu... tulis surat rasmi n beremail/berurusan dengan org kerajaan... .

aku rasa tu je la perangai malas yang aku praktikkan masa blogging..

To be continued...







2 comments:

  1. tak percaya pada statement "malas" dari penulis..haha

    ReplyDelete
  2. mmg kenal bahasa penulisan kamu..banyakkan menulis sbb kwn kamu ni nak baca cerita2 kamu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...