Wednesday, February 2, 2011

jalan jalan bayar hutang

Giler betul manusia dekat bank ari nie...tau la esok nak sambut chinese new year.. yang sambut kaum cina.. tapi yang sebok org melayu.. semangat 1 malaysia la kata kan.. boleh dikatakan pengunjung bank ari ni majoriti org melayu...


Tapi mungkin gak disebabkan ari ni awal bulan, masing2 dah gaji.. so bank jadi sesak sebab diorg nak setlekan semua urusan berkenaan ngn bank..


Kata org.. aku pun sama.. time cam ni gak la nak g bank pun.. tapi aku ade alasan aku sendiri.. sejak aku keje kat bangi, ruang masa aku nak kluar bank susah skit walaupun time lunch..  bank yang dekat dengan tempat keje xde... sume kat tengah2 bandar.. aku ni plak baru lg n xbiasa tempat2 cam tu...

 
Aku ambil kesempatan ni pergi bank untuk bank in duit aidil dalam asb. Almaklum la aku cuti ari ni..  Dalam masa yang sama aku dah terbuat loan ASB.. aku pun xpasti larat ke tak nak baya nt.. insyaallah boleh kot.. jenis aku ni kalo ade cash dalam tangan banyak mana pun xcukup.. baik aku buat comitment ngn bank.. at lease aku ade saving...


Last minit aku teringatkan lesen aku yang dah mati xrenew2.. so pergi la ke pejabat pos plak.. sama gak situasinya.. ramai giler.. nak tak nak kena tunggu gak.. kalo xrenew ari  ni bila lagi..


Maka settle la semua hajat aku untuk ari ni.. alhamdulillah...

To be continued.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...