Tuesday, February 15, 2011

Salam Maulidurrasul...

Hari nie cuti sempena menyambut hari keputraan nabi Muhammad S.A.W.. aku n famili xde la nak plan g jalan memana pun.. rehat je kat rumah..



Dalam pukul 9 pagi tetiba aku terdengar paluan kompang beserta alunan selawat ke atas junjungan ke atas nabi Muhammad. 'agaknye ade event sambutan maulidurrasul kot kat khemah depan umah aku nih'.. tapi makin lama makin kuat bunyi2 tu.. Aku pun terus la ke tingkap dapur umah aku.. aku nampak ade banyak kumpulan sedang berarak sepanjang jalan kat umah aku tu.. 1st time aku tengok org buat perbarisan menyambut sambutan maulidur rasul di kawasan umah aku.. kagum gak aku.. xpayah g putrajaya tengok live.. depan umah aku pun ade..


Boleh dikatakan tempat aku tinggal ni bukan la bandar besar yang menjadi tumpuan org ramai. kecik jer.. selalunye yang buat perbarisan cam tu dekat ibu-ibu kota and bandar bandar yang besar.. aku tak sangka la plak yang penduduk dekat sekitar kawasan umah aku sangat bersemangt sekali menyambut sambutan maulidurasul tahun nie.... Apa apa pun aku memang tabik la kat diorang menyertainye...


Kalo tengok gamba yang aku snap mana ade polis yang kawal lalu lintas masa perarakan tersebut.. diorang main jalan je ramai ramai.. semua golongan ade..tua muda semua ikut serta.. ade yang bawak kerusi roda, bawak anak kecik pun ade... tapi berape jauh diorng berjalan tu aku xpasti la..

Sory condition gamba yang aku snap xberapa ok.. aku ambik pun kat tingkap dapur umah aku...















Aku xikut sekali ker?... hehehe.. aku tak ikut pun..aku sekadar menjadi penonton jer.. lagipun diorang xinvite aku pun...  ape ape pun tahniah kat orang menganjurkan perarakan tersebut.. sekurang kurang nye dia telah memberi kesedaran untuk mengingati akan kelahiran Nabi Muhammad.. xde la berarak untuk hari merdeka aje...

To be continued....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...