Friday, February 18, 2011

ko bikin aku panas......

Ari ni aku balik dari keje 1st benda yang aku belek adalah bil astro.. terkejut aku tengok amount dia yang  xsepatutnya..  


Aku langgan Astro untuk channel yang basic sahaja. Adalah bulanannya bawah rm40. Tu pun sebab tv kat umah aku tux clear.. pasal tu ade inisiatif pakai astro. Nak bagi terang skit..kalo ikutkan channel yang ade pun aku x tetengok.. aku kan keje..  tapi yang sakit ati nye bil kali ni byk sgt dia caj. Aku jadi xpuas ati. Cecah sampai rm 140. Apalagi panas la aku..


Bila aku ingat2kan balik aku memang ade tambah channel tapi harganya pluss 30 ringgit aje.  So sepatutnye aku bya dalam rm70..  ni x jadi double.. Ni gara-gara org sale astro la ni buat sale yang bukan2  pastu  bila customer xnak diorg bg alasan macam2 supaya kita kena baya lebih.


Cite dia mcm nie.. kita flash back balik punca bil aku jadi naik..sehari selepas aku install astro, org astro call aku promotekan dia punye additional channel. Mula2 aku xnak.. tapi temakan jugak la pujuk rayu dia coz dia kata channel yang dipromosi tu xterikat dengan contract n boleh terminate bila2 masa jer.. so y not aku try.. mana la tau kot best.. maka active la channel tersebut kat umah aku.. aku balik keje aku pun tengok.. macam hampeh.. xbest langsung.. xsesuai dengan jiwa aku..


Disebabkan dia kata boleh terminate bila2 masa aku pun call la balik staff astro tu nak suruh deactivekan channel tu.. coz aku xminat.. buat ape aku nak bya lebih sedangkan chennelnye xbest. Dan dan la plak dia kata  channel tu xbleh terminate on the spot, kena tunggu 1 bulan.. ok lah.. aku agree.. tapi aku ade pesan cukup je bulan terminatekan.. dia  kata ok.. aku siap pesan lagi, “awak boleh ingat kea pa yang saya cakap ni.. nanti awak lupa xpasal2  saya kena baya 2 bulan channel yang mahal tu”.. dengan confidentnye dia kata dia akan pastikan channel tu diblok selepas 1 bulan dari tarikh dia aktiv.


Selepas 1 bulan pun berlalu.. aku tengok channel aku suh terminate tu ade lagi.. aku xpueh hati, aku call balik.. aku explain yang channel tu still ade..” awk tak terminatekan ke.. sya xnak bya sampai 2 bulan”.. and then dia kata “ok..ok.. saya dah deactive”.. aik.. bleh plak ko deactivekan  on the spot.. ari tu kata system kena tunggu sebulan selepas tutup account. macam kena main je aku..  so ape ape pun channel tu  memang xde lepas aku complain.


 Maka berbalik kepada bill yang aku terima tadi, aku langgan astro 1bulan.. ok fine aku kena baya Rm70. Pastu aku kena baya lagi satu bulan rm70 untuk langganan channel tu   untuk bulan yang seterusnye.. 12hb  feb 2011 sehingga 11hb March 2011.. sedangkan budak astro tu terminate 14hb feb 2011. Ni bermakna aku kena baya rm70 untuk 2hari sahaja (12 feb  sehingga 14feb)... sungguh tidak adil. System pembayaran astro dah  display amount tu coz gara2 budak astro tu lambat terminatekan channel aku.. 


Maka esok aku nak buat complaint..  peduli ape aku office hour or xopis hour pasal aku tau esok ari sabtu..  aku nak call budak tu.. suh dia settlekan masalah aku ni.. kalo dia xnak settlekan siapla aku cari manager ko.. aku sebagai pelanggan aku ade hak tau... ko yang lalai sape suh.. ? aku suh terminate awal2 ko xnak... aku siap buat pesanan lagi.. so tunggu la ko esok....



To be continued...






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...